Żabka Polska uczestnikiem inicjatywy Franczyza 2.0
Sieć Żabka uczestniczy w nowo zainaugurowanym projekcie Franczyza 2.0. Ma on na celu zaprezentowanie franczyz, które we wzorcowy sposób dzielą się z zrzeszonymi w niej przedsiębiorcami swoją wiedzą, ich działalność opiera się na dobrze ułożonym modelu organizacyjnym, a funkcjonowanie bazuje na trzech głównych filarach: strategia, edukacja, technologia. Żabka, która zrzesza obecnie blisko 6000 franczyzobiorców, dzięki czemu jest największą siecią franczyzową w Polsce, nieustannie rozwija się zarówno pod względem liczby placówek, jak i stosowanych innowacji w biznesie. W ramach projektu przedstawiciele sieci opowiedzą o doświadczeniu w budowaniu drobnej przedsiębiorczości na lokalnych rynkach w całym kraju oraz o wsparciu technologicznym dedykowanym franczyzobiorcom.
Projekt Franczyza 2.0. Strategia, edukacja, technologia to całoroczna wielokierunkowa inicjatywa skierowana do rynku franczyzy, która ma stymulować powstawanie nowej jakości zarządzania, działania i bezpieczeństwa współpracy w tym modelu biznesowym. Ma ona także wpływać na zwiększanie powszechnej świadomości rynkowej na temat najlepszych praktyk w rozwoju sieci franczyzowych.
Jednym z elementów inicjatywy był webinar zorganizowany przez redakcję magazynu Forbes pt. “Franczyza 2.0. Strategia, edukacja, technologia. Jak rozpoznać dobrą franczyzę?”, w ramach którego zaproszeni goście reprezentujący różne sieci franczyzowe, rozmawiali m.in. o perspektywach rozwoju tego rynku w Polsce, jak również o znaczeniu szkoleń we właściwym przygotowaniu franczyzobiorców do prowadzenia działalności gospodarczej. Z ramienia Żabka Polska w wydarzeniu wziął udział dr Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający.
– Projekt Franczyza 2.0. pozwoli zaprezentować te przykłady sieci franczyzowych, które charakteryzuje najwyższa jakość, a ich działalność oparta jest na najlepszych praktykach. Żabka od lat stara się wyznaczać wzorce w tym zakresie. Stawiamy na intensywny rozwój technologii wspierających funkcjonowanie biznesów naszych franczyzobiorców. Prowadzimy wielotorowy cykl szkoleń wzmacniający kluczowe kompetencje przedsiębiorców i działamy w oparciu o dobrze przemyślaną strategię, która pozwala odnosić sukcesy nie tyle samej sieci, co wszystkim działającym w jej ramach. Mam nadzieję, że Projekt Franczyza 2.0 przyczyni się do jeszcze większej popularyzacji tego modelu –podkreśla dr Adam Manikowski.
Aktywność Żabka Polska w ramach Franczyzy 2.0. potrwa przez cały rok. Autorką i inicjatorką projektu jest Monika Ferreira, Founding Partner i Doradca Strategiczny w I’GS In Good Strategy.