Żabka najlepszym retailerem wśród sklepów małego formatu
Żabka została laureatem prestiżowego konkursu „Retailer of the Year 2019 – Wybrany przez dostawców”. Już po raz kolejny Żabka odebrała nagrodę w kategorii Sklepy małego formatu. Wyróżnienie „Retailer of the Year” jest szczególne, bo o tym, kto je dostaje decydują współpracujący z sieciami handlowymi dostawcy.
Laureatów tegorocznej edycji ogłoszono dn. 19 czerwca br. Z powodu sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 wydarzenie odbyło się online.
„Retailer of the Year to szczególne wyróżnienie, bo przyznawane przez dostawców. Jesteśmy dumni, że jesteśmy dla nich solidnym partnerem. Naszą ambicją jest dawać pewność biznesu w każdych warunkach, nawet w tak trudnych, jak te wywołane pandemią COVID-19. W centrum naszej uwagi pozostaje klient, ale koncentrujemy się też na franczyzobiorcach, których mamy już 4,7 tys. Bez nich nie byłoby Żabki. Klient wchodzi w interakcje z naszą marką właśnie za ich pośrednictwem. Nasza ekspansja, kontynuowana nawet w tak trudnych warunkach, pokazuje siłę marki. Jesteśmy utożsamiani ze stabilnością w czasie kryzysu. Nie ma innej sieci, która mogłaby pochwalić się porównywalnym wzrostem. Nowi franczyzobiorcy dostają sklep wyposażony w najnowsze technologie, które są wspierane przez rozwiązania sztucznej inteligencji, działające w centralach. Intensywnie współpracujemy też z dostawcami, z którymi wspólnie szukaliśmy rozwiązań, zarówno asortymentowych, promocyjnych, jak i cenowych adekwatnych do zmieniających się potrzeb klientów. Inwestujemy w logistykę, otwierając nowe centra dystrybucyjne, dzięki którym nasze sklepy możemy efektywnie obsługiwać. Ostatnie miesiące pokazały, że stanowimy zespół nie do pokonania. Dzięki wzajemnemu wsparciu, współpracy i ogromnemu zaangażowaniu przeszliśmy przez ten trudny czas. Niewątpliwie więc sukces Żabki w dużej mierze jest także udziałem naszych partnerów handlowych” – mówi Adam Manikowski Wiceprezes ds. Operacyjnych firmy Żabka Polska.
Nagroda „Retailer of the Year – Wybrany przez dostawców” jest jedynym wyróżnieniem na polskim rynku przyznawanym sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców. Jej celem jest nagrodzenie szczególnie tych sieci, z którymi producentom FMCG najbardziej opłaca się współpracować. Nagroda przyznawana jest w pięciu kategoriach: Nagroda główna – sieć handlowa roku, Sieci multiformatowe, Supermarket, Dyskonty, Sklepy małego formatu, Hurtownicy i dystrybutorzy.
W każdej edycji nagroda „Retailer of the Year” jest przyznawana na podstawie badań przeprowadzonych przez renomowaną firmę badawczą AC Nielsen.