Pysznie i zdrowo jak w domu. Żabka stawia na jakość dań gotowych
Popularność gotowych dań rośnie wraz ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Żabka, oferując unikalne i innowacyjne produkty pod swoimi markami własnymi takimi jak Szamamm. Potwierdzają to wyniki...

Pysznie i zdrowo jak w domu. Żabka stawia na jakość dań gotowych
Popularność gotowych dań rośnie wraz ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Żabka, oferując unikalne i innowacyjne produkty pod swoimi markami własnymi takimi jak Szamamm. Potwierdzają to wyniki sprzedaży – co miesiąc klienci sieci kupują około 4 milionów dań obiadowych. Jednocześnie Żabka aktywnie wspiera rozwój zdrowego żywienia, czego przykładem jest program „Porcja DobreGO!”.
Klienci chętnie sięgają po dania obiadowe marki Szamamm, które są zbilansowane i sycące. Każde danie jest starannie dopracowywane przez specjalistów, którzy degustują i udoskonalają poszczególne elementy, aby trafiały prosto w kulinarne serca konsumentów. Wśród dostępnych produktów znajdują się dania o wysokiej zawartości białka oraz obniżonej zawartości cukru. Na wielu z nich widnieje oznaczenie „Porcja DobreGO!”, co stanowi gwarancję dobrze zbilansowanego posiłku. Dbając o najwyższą jakość, do dań nie są dodawane substancje konserwujące. Większość posiłków można łatwo podgrzać w mikrofalówce i zjeść bezpośrednio z opakowania.
– Jakość produktów marek własnych to dla nas absolutny priorytet. Robimy wszystko, by nasze dania gotowe były smaczne i zdrowe. Każde z nich jest starannie zbilansowane i zgodne z najnowszymi trendami żywieniowymi. Chcemy, aby klienci czuli, że nasze posiłki są jak te przygotowane w domu, czyli równie wartościowe, ale bez wysiłku związanego z gotowaniem. Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas i wykorzystać go tak, jak lubią najbardziej – mówi Jakub Malec, Sustainable Food Manager
w Grupie Żabka.
Bogactwo smaków Szamamm
Szeroka różnorodność dań Szamamm sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. W ofercie znajdują się m.in. tradycyjne dania kuchni polskiej, takie jak Pierogi ruskie ze smażoną cebulką czy Filet
z kurczaka z warzywnym purée. Marka proponuje też różne warianty dań inspirowanych najnowszymi kulinarnymi trendami lub stworzonych z myślą o specjalnych okazjach w ciągu roku, jak zupa tajska, jesienny Foodini Odporność czy Meeega serowy Mac’n’cheese. Szamamm oferuje także produkty w 100% roślinne, oznaczone charakterystycznym jasnozielonym logo. Wśród nich jest np. Roślinne gnocchi szpinakowe z parowanymi warzywami i kremowym sosem.
Aby ułatwić klientom znalezienie ulubionego dania, szata graficzna marki Szamamm została odświeżona. Uproszczone zostało logo – czerwone koło z białym napisem „Szamamm” zastąpiło wcześniejsze owalne tło. Opakowania zyskały również nową formę prezentacji – danie przedstawiane jest na połowie talerza, a opis stał się bardziej czytelny. Ponadto rozpoczęto testy kolorowych tacek cPET, które w minimum 70% pochodzą z recyklingu, co przyczynia się do zmniejszenia użycia pierwotnego plastiku.
Wypowiedzi wideo przedstawicieli Żabka Polska i Hilton Foods Poland dot. dań gotowych (do wykorzystania w publikacjach), znajdują się pod linkiem: Odczarujmy dania gotowe! – YouTube
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.
Prężną działalność Spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.