Poznańscy studenci zainspirowani aplikacją żappka
Żabka Polska we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zorganizowała konkurs dla studentów „Technology is the future – twórz ją z żappką”. W ramach projektu młodzi ludzie mieli okazję pracować nad nowymi rozwiązaniami dla jednej z najbardziej popularnych aplikacji w Polsce – żappki. Nagrodami w konkursie były m.in. staże w firmie w Poznaniu.
Żabka to jedna z najbardziej zaawansowanych sieci handlowych na rynku. Dostrzegają to ludzie młodzi, którzy pracują w firmie Żabka Polska nad rozwiązaniami cyfrowymi dedykowanymi do tej grupy konsumentów. Warto podkreślić, że już ponad 10% pracowników jest zaangażowanych w projekty cyfrowe wdrażane w całej sieci, są to często absolwenci bardzo różnych kierunków studiów m.in. matematyki, zaawansowanej analityki, informatyki, ale także np. filozofii czy politologii.
-Angażujemy się w projekty we współpracy z uczelniami wyższymi, by dzielić się wiedzą, ale również inspirować studentów do poszukiwań i twórczego podejścia do efektywnie biznesowych rozwiązań cyfrowych. Cieszymy się, że w projekcie we współpracy z UAM w Poznaniu „Technology is the future – twórz ją z żappką” zaangażowało się aż 140 studentów z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, którzy mimo pandemii, pracowali online nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla aplikacji żappka i zaprezentowali wiele ciekawych narzędzi. Najlepsze projekty nagrodziliśmy stażami w naszej firmie i możliwością współpracy z ekspertami tworzącymi liczącą już ponad 3 mln użytkowników aplikację żappka – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska.
W ramach zajęć z kreatywności w biznesie studenci musieli wybrać jedno z trzech zadań projektowych w obszarze komunikacji z użytkownikami, ich lojalności i unikatowych funkcjonalności.
– Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu od dawna podejmuje liczne starania o to, aby realizowane zajęcia miały charakter praktyczny. Stąd propozycja, aby w ramach zajęć z kreatywności w biznesie zrealizować wspólnie z Żabka Polska projekt, w ramach którego studenci otrzymali możliwość pracy nad realnymi wyzwaniami ze świata biznesu. Rozwiązywanie przedstawionych przez Żabkę zadań, przy wykorzystaniu technik twórczego myślenia oraz pod opieką prowadzącej zajęcia dr Natalii Kusy, umożliwiło studentom zdobycie nowych kompetencji, a także doświadczenia w pracy nad projektami związanymi z nowymi technologiami. Doskonałe rozwiązania przygotowane przez studentów WNPiD UAM to dowód na dopasowany do potrzeb rynku pracy program studiów oraz wysoki poziom profesjonalnych umiejętności u młodych osób, które mają przed sobą jeszcze często kilka lat nauki – mówi prof. Andrzej Stelmach, Dziekan Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Główną nagrodę w konkursie „Technology is the future – twórz ją z żappką” otrzymali: Łukasz Garbicz, Joanna Jaśkowiak, Marcela Dembik, Tetianie Ilchuk, Hanna Belashova. To właśnie te osoby wezmą udział w stażu w wybranym dziale Żabka Polska oraz w organizowanych w Warszawie dwudniowych warsztatach z zakresu AI/ML z firmą SYNERISE (światowy lider w rozwiązaniach sztucznej inteligencji i machine learning). Zdobywcy główniej nagrody dostali także nowoczesny smartfon.
„Technology is the future – twórz ją z żappką” – to już kolejny konkurs organizowany przez Żabkę. Studenci poznańskich uczelni – zainteresowani Big DATA, Artificial Intelligence oraz rozwiązaniami Machine Learning – w ubiegłym roku mieli okazję wziąć udział w konkursie „Ogarnij BIG DATA z Żabką”. Ich zadaniem było opracowanie ciekawych i praktycznych rozwiązań wykorzystywania danych. Zwycięski zespół odwiedził amerykańską Dolinę Krzemową, a wszystkie teamy, które przeszły do drugiego etapu, otrzymały nagrody pieniężne.