Oświadczenie Żabka Polska
Dwa miesiące temu jako społeczeństwo zostaliśmy skonfrontowani ze wspólnym, nieznanym dotąd zagrożeniem. Społeczność sieci Żabka od pierwszych dni bardzo intensywnie angażuje się w walkę z wirusem oraz jego ekonomicznymi i społecznymi konsekwencjami: od licznych przypadków wsparcia udzielonego przez poszczególnych franczyzobiorców, po przekazanie 4,5 mln złotych na urządzenia diagnostyczne dla szpitali. W odpowiedzi na zapytanie Ministerstwa Zdrowia, w ciągu kilkunastu godzin oddaliśmy do dyspozycji resortu najwyższej klasy ekspertów i zaawansowane narzędzia technologiczne dla wsparcia działań w zakresie analizy dostępnych zasobów medycznych oraz możliwości logistycznych wobec scenariuszy rozwoju epidemii.
W duchu solidaryzmu społecznego, wszelkie nasze działania mają nieodpłatny charakter – grupa naszych pracowników w pełni zaangażowała się w pomoc Ministerstwu bez żadnych dodatkowych korzyści, w przekonaniu, że robią coś ważnego dla całego społeczeństwa. Tymczasem, mimo udzielenia szczegółowej odpowiedzi na pytanie redakcji Gazety Wyborczej, artykuł nie tylko nie ujmuje tego zaangażowania, ale też przedstawia projekt w krzywdzący, dwuznaczny sposób. Uważamy, że szczególnie w obecnym czasie, wypełnionym niepokojem o przyszłość, istotną rolę odgrywa transparentność i rzetelne przedstawianie faktów, również przed media. Publikowanie artykułów zawierających niepoparte faktami sugestie, nie tylko nie pomaga w naszej wspólnej walce, ale także zniechęca biznes do zaangażowania pro publico bono. Wszyscy powinniśmy kierować się odpowiedzialnym podejściem do komunikacji. W imię pełnej transparentności przekazujemy odpowiedź udzieloną redakcji, a nasi eksperci są gotowi, aby opowiedzieć o swoich kompetencjach i zaangażowaniu w projekt.