O Żabce

O Żabce

Kim jesteśmy?

Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez ponad 25 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience.

Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów,
którzy w ponad 10 tys. placówek mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło serwowaną w ramach Żabka Café.

Nasza misja, wizja i wartości

Żabka to przede wszystkim ludzie. Nasz sukces rynkowy nie byłby możliwy bez pracy i zaangażowania świetnych specjalistów i wysokiej klasy ekspertów, którzy tworzą zespół Żabki i prowadzą nasze sklepy. Abyśmy mogli wspólnie rozwijać sieć, musimy wszyscy kierować się tymi samymi zasadami i dążyć do tego samego celu.

Naszą misją jest

Tworzenie wartości poprzez upraszczanie ludziom życia

To krótkie dążenie zawiera w sobie przesłanie zarówno całej naszej organizacji, jak i formatu convenience. Jest naszym zobowiązaniem wobec klientów, franczyzobiorców i pracowników.

Nasza wizja

Chcemy, aby Żabka była świadomym wyborem klienta preferowanym sklepem na codzienne zakupy i usługi, stanowiącym część lokalnej społeczności. Chcemy być jednocześnie najbardziej przystępną franczyzą w Polsce.

Te postulaty i dążenia mówią nam zarówno o potrzebie dopasowania oferty do potrzeb naszych klientów, ciągłej pracy nad rozwojem formatu i rozwojem relacji z lokalnymi społecznościami. Nasza wizja podkreśla również franczyzocentryczność naszej organizacji.

Nasze wartości

Ambicja

Żabka, którą wspólnie budujemy, jest ambitna i konsekwentnie realizuje swoje zamierzenia.

Otwartość

Żabka jest również otwarta. Otwarta na innowacje, na zmiany, na dyskusję i odmienne zdanie, na nowe trendy i szanse rynkowe.

Odpowiedzialność

Naszą misję staramy się realizować w sposób odpowiedzialny wobec współpracowników, franczyzobiorców, klientów i dostawców.

Wiarygodność

Będąc odpowiedzialnym, dbamy również o naszą wiarygodność.

Nr 1 w Europie Środkowo-Wschodniej

Pozycję lidera zapewnia nie tylko wielkość naszej sieci, ale przede wszystkim jakość obsługi i asortymentu, który oferujemy. Dla Żabki najważniejsze jest, aby było świeżo, wygodnie i szybko. To przewaga naszej sieci nad innymi. Ważne jest dla nas także dopasowanie do lokalnej społeczności, dlatego tak wielką wagę przywiązujemy do regionalnych, świeżych produktów, które można dostać w naszych sklepach. Siłą Żabki jest także kompleksowość – to u nas można nadać przesyłkę, puścić zakład w Lotto czy wypić ciepłą kawę rano. Jesteśmy zawsze blisko naszych klientów.

Nasze nagrody

Unikalny i nowoczesny model biznesowy sieci Żabka zyskał uznanie organizacji branżowych i partnerów handlowych, wyrażone poprzez liczne nagrody i wyróżnienia.

Złota Mangusta – wyróżnienie w kategorii „za wybitny wkład w promocję sportu powszechnego, budowanie zdrowego społeczeństwa, ale również za wiele działań na rzecz uchodźców wojennych z Ukrainy i na rzecz tego kraju” dla Grupy Żabka przyznana przez Polski Komitet Olimpijski. Nagroda indywidualna w tej samej kategorii dla Prezesa Zarządu, Tomasza Suchańskiego.

Wyróżnienie w kategorii „Najlepsze wdrożenie RPA lub RPA & AI w ostatnich 18 miesiącach” dla chatbot Franek w konkursie Computerworld Polska BEST IN RPA 2023.

Wyróżnienie w rankingu „Kreatorzy Polskiej Sceny Startupowej 2023” dla Grupy Żabka „za trzy różne programy akceleracyjne i sprawne działanie”, w kategorii „Organizacje & Innowacje”.

Best Quality Employer 2023 dla Żabka Polska. Nagroda przyznana przez Kapitułę Certyfikacji Krajowej.

Żabka Polska otrzymała tytuł Etycznej Firmy oraz nagrodę w kategorii Lider Etyki w konkursie organizowanym przez Puls Biznesu.

Żabka została nagrodzona tytułem „Retailer of the Year 2022 – Wybrany przez dostawców” w kategorii Sklepy Małego Formatu/Convenience oraz otrzymała nagrodę specjalną – Sustainable Retailer of the Year, w konkursie organizowanym przez firmę European Conferences United.

Grupa Żabka otrzymała nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2023 jako pierwsza polska organizacja. Nagroda przyznawana jest najbardziej angażującym miejscom pracy na świecie.

Tomasz Suchański otrzymał nagrodę Hermesa Handlowego w kategorii „Osobowość Handlu” przyznaną przez redakcję „Poradnika Handlowca” oraz Kapitułę Hermesów Handlowych.

Żabka otrzymała wyróżnienia w konkursie Market Roku 2023 organizowanym przez redakcję Wiadomości Handlowych w kategorii „Mały Format” i „Najlepszy koncept franczyzowy”. Żabka Nano otrzymała natomiast tytuł „Najbardziej innowacyjnego konceptu”.

W ramach plebiscytu Retail Business Awards Tomasz Blicharski został nagrodzony w kategorii Wizjoner Handlu.

Żabka otrzymała tytuł Marka Godna Zaufania w kategorii „Siła kobiet”. Wyróżnienie przyznawane jest w plebiscycie organizowanym przez My Company.

Żabka otrzymała nagrodę dla Najaktywniejszej Firmy w „Dniu przedsiębiorczości 2023” w kategorii Firmy i Instytucje Ogólnopolskie. Nagroda została wręczona podczas Gali 20. Edycji „Dnia Przedsiębiorczości”.

Żabka została nagrodzona aż dwoma Listkami CSR (złotym i zielonym). Wyróżnienie przyznawane jest przez redakcję tygodnika „Polityka”.

EcoVadis sustainability rating – Platynowy Medal dla Żabka Polska 2022

Laureat 14. edycji konkursu CEE Retail Awards w kategorii Specialty Retailer. Nagroda przyzna przez portal EuropaProperty.com.

Anna Grabowska, wiceprezeska Zarządu ds. Komercyjnych odpowiedzialna za Strategię Konsumencką, zdobyła II miejsce w prestiżowym rankingu 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce organizowanym przez magazyn Home&Market.

Best Quality Employer 2022 dla Żabka Polska. Nagroda przyznana przez Kapitułę Certyfikacji Krajowej.

Żabka została nagrodzona tytułem „Retailer of the Year 2021 – Wybrany przez dostawców” w kategorii Sklepy Małego Formatu/Convenience w konkursie organizowanym przez firmę European Conferences United.

Honorowe wyróżnienie SAP Global Innovation Award 2022 dla Żabka Polska i partnera i2switch.com.

Żabka Polska znalazła się w gronie wyróżnionych przez redakcję money.pl liderów polskiej gospodarki. Firma zdobyła nagrodę money.pl w kategorii Technologia Roku za projekt autonomicznych sklepów Żabka Nano.

Lite e-Commerce został nagrodzony w kategorii Najlepszy Start-up Handlowy. Nagrodę wręczono podczas gali wieńczącej kongres Retail Trends 2022.

Grupa Żabka otrzymała prestiżową nagrodę Retail Business Award 2022 w kategorii Architekt Roku. Jury przyznaje to wyróżnienie firmom, które miały największy wpływ na sektor handlowy, partnerów biznesowych, konsumentów i gospodarkę. Nagrodę wręczono podczas gali wieńczącej kongres Retail Trends 2022.

Żabka została nagrodzona statuetką Market Roku w aż czterech kategoriach – Mały Format, Najbardziej Innowacyjny Koncept, Najciekawsza Strategia Asortymentowa oraz Najlepszy Koncept Franczyzowy. Nagrody wręczono podczas gali wieńczącej kongres Retail Trends 2022.

Żabka została laureatem nagrody „Diamenty Sustainable Economy” w kategorii Lider technologii dla zrównoważonego rozwoju. Nagrodzono projekt autonomicznych sklepów Żabka Nano podczas gali wieńczącej konferencję Sustainable Economy Summit.

Żabka z nagrodą 2022 NACS European Convenience Retail Technology Award za projekt sklepów autonomicznych. Nagroda została przyznana podczas NACS Convenience Summit Europe w Berlinie.

Żabka zdobyła wyróżnienia podczas XI edycji konkursu Employer Branding Excellence Awards. Firma została wyróżniona aż w trzech kategoriach konkursowych – jury doceniło Żabkę za kampanię offline „To żabkość!”, kampanię wewnętrzną „Chwaling Days 2021” oraz kreację graficzną projektu „Badanie Gallupa”. Nagrody zostały wręczone w czasie konferencji EB Summit 2022.

Żabka Polska jako pierwsza polska firma detaliczna otrzymała certyfikat Equal Salary wskazujący równość płac w organizacji bez względu na płeć.

Retail Innovation Award w kategorii Smart Stores dla Żabki Nano.

Nagroda Specjalna Friendly Workplace 2022 za kulturę organizacyjną opartą na wartościach ukierunkowanych na wzajemny szacunek, otwartość, różnorodność oraz inkluzywność, przyznana przez redakcję MarkaPracodawcy.pl.

W ramach konkursu Prime Property Prize otrzymaliśmy nagrodę za Centrum Logistyczne k. Radzymina w kategorii „Inwestycja Roku”.

W ramach konkursu Proptech Festival otrzymaliśmy nagrodę dla Żabki Nano za innowacyjne technologie dla nieruchomości.

Tytuł “Inwestycja Roku” w konkursie Prime Property Prize 2022 dla Magazynu „7R” we współpracy z Żabką.

Nagroda The Most Innovative Retail Implementation in Poland za wdrożenie Salesforce w Grupie Żabka.

SAP Global Innovation Award 2022 za „Szczyt digitalizacji handlu”, m.in. za wdrożenie SAP Integration Suite – budowę inteligentnego rdzenia integracyjnego.

„Złote Innowacje FMCG & Retail 2022” dla Żabka Eko Smart w Poznaniu.

Tytuł „Inwestycja Roku” dla Centrum Logistycznego pod Warszawą w kategorii PROJECT OF THE YEAR – Warehouse Project.

Nagroda Food & Retail Award 2022 „za inwestycje w przyszłość handlu i wyznaczenie trendów na rynku detalicznym” podczas 5. edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Nagroda w kategorii „Transformational Capabilities” za aplikację “Asystent Żabka” w konkursie “Digital Excellence Awards”.

Nagroda główna w ramach „Supply Chain Designer 2022” dla Centrum Logistycznego w Radzyminie.

Żabka Polska została laureatem nagrody Food & Retail Award 2021 w kategorii Retail. Firmę wyróżniono za stworzenie laboratorium handlu, w którym testuje się coraz wygodniejsze usługi prokonsumenckie, m.in. vouchery na telekonsultacje lekarskie. Doceniono również inne działania Żabki w tym przejęcie firm z branży cateringu dietetycznego Maczfit i Dietly, dzięki którym staje się ona hybrydą handlu i gastronomii, a zarazem najlepszym rozwiązaniem dla klientów, mogących zaoszczędzić swój cenny czas.

Organizatorem konkursu jest Grupa PTWP SA, wydawca serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl oraz horecatrends.pl.

Żabka Polska otrzymała nagrodę główną za raport ESG ,,Wygodnie i odpowiedzialnie” w Konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju. Jury złożone z uznanych ekspertów i ekspertek w dziedzinie m.in. ekonomii, ochrony środowiska i spraw społecznych, uznał raport Żabki za czytelny i zrozumiały, jasno pokazujący misję, wizję rozwoju i strategię ESG firmy.

Była to 15. edycja konkursu, w którym nagrodzono najlepsze raporty obejmujące dane niefinansowe za rok 2020.

Żabka Polska otrzymała nagrodę główną Retailer of the Year – wybrany przez dostawców 2020, a także tytuł Retailer of the Year kategorii Sieci Małego Formatu/Convenience. To jedyne takie wyróżnienie w branży handlu i dystrybucji przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym przez ich partnerów handlowych. W ten sposób doceniają oni jakość współpracy, dzięki której wspólnie z daną siecią mogą spełniać oczekiwania klientów i odpowiadać na trendy rynkowe.

Żabka zdobyła nagrodę Data Sharing Leader EMEA Award w trzecim dorocznym konkursie organizowanym przez Snowflake. Firma znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii Liderów Udostępniania Danych. Żabka opracowała własną aplikację we współpracy ze Snowflake, umożliwiającą udostępnianie grupie ponad 6000 franczyzobiorców danych sprzedażowych, profili konsumentów czy ich zachowań w różnych lokalizacjach.

Nagroda Data Drivers Awards przyznawana jest osobom zarządzającym oraz organizacjom korzystającym z usługi Data Cloud firmy Snowflake do wprowadzania innowacji, rozwijania i przekształcania strategii danych swoich klientów i organizacji.

Żabka Polska otrzymała prestiżowe wyróżnienie Best Employer Brand on LinkedIn 2021 przyznawane przez LinkedIn dla najlepszych i najbardziej aktywnych firm i zespołów prowadzących kanały na LinkedIn na całym świecie. Firma regularnie dzieli się najciekawszymi działaniami i aktywnościami pracowników, co przekłada się na rosnące zainteresowanie i zaangażowanie na profilu.

Żabka Polska znalazła się wśród TOP 200 Najlepszych Polskich Marek „Forbesa” i w ścisłej czołówce w kategorii ,,Sprzedaż detaliczna żywności”. W zestawieniu wyróżniono te firmy, które charakteryzują się m.in.” silną pozycją własnej marki na polskim rynku, pozytywnym jej skojarzeniem przez konsumentów i wartością liczoną w oparciu o osiąganą sprzedaż.

Najlepsze Polskie Marki to nowy ranking „Forbesa”, stworzony we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses.

Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska otrzymał nagrodę Hermesa Handlowego w kategorii „Osobowość Handlu”, za nieoceniony wkład w dynamiczny rozwój sieci Żabka jako najbardziej innowacyjnej firmy w polskim handlu, a zarazem całej branży FMCG.

Redakcja „Poradnika Handlowca” oraz Kapituła Hermesów Handlowych co roku wręcza statuetki najbardziej wyróżniającym się handlowcom oraz firmom ze świata branży FMCG.

Żabka Polska otrzymała tytuł Najemca Roku w ramach jubileuszowej X edycji konkursu Prime Property Prize 2021. W konkursie nagradzane zostają firmy oraz projekty, które w ostatnim roku miały największy wpływ na wydarzenia na rynku nieruchomości komercyjnych i odegrały kluczową rolę w rozwoju całej branży.

Organizatorem konkursu jest Grupa PTWP SA, wydawca portali PropertyNews.pl i PropertyDesign.pl, natomiast zwycięzcy wyłaniani są w 14 kategoriach w wyniku głosowania kolegium redakcyjnego, Członków Forum Ekspertów oraz czytelników powyższych portali

Żabka Polska została wyróżniona w raporcie Gazety Finansowej jako Ekologiczna Firma 2021 za podejmowanie coraz większej aktywności ekologicznej i zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Firmę doceniono za wyeliminowanie zbędnych, jednorazowych materiałów z plastiku oraz promowanie odpowiedzialnych zakupów i proekologicznych nawyków wśród społeczeństwa. Torby z plastiku, zrywki i plastikowe wieczka do kubków na kawę zostały zastąpione biodegradowalnymi, papierowymi odpowiednikami. Żabka w ten sposób zredukuje zużycie plastiku o 1000 ton rocznie.

Żabka Polska zwyciężyła w pierwszej edycji konkursu Ragan’s Workplace Wellness Awards w kategorii Inicjatywy Społeczne, promujące bezpieczne, zróżnicowane i integracyjne miejsce pracy. Żabka jako jedyna firma z Polski została nagrodzona w tym konkursie. Wyróżnienie zostało przyznane za podejmowanie wielu działań związanych z trudnym okresem pandemii, m.in zapewniono franczyzobiorcom wsparcie, które pozwoliło im utrzymać otwarte sklepy, a w których klienci mogli robić bezpiecznie zakupy w pobliżu swoich domów, w biurach i magazynach zaostrzono reżim sanitarny, zorganizowano dla pracowników szkolenia i warsztaty online dotyczące m.in. narzędzi i zasad pracy zdalnej. Wszystkie przeprowadzone czynności i starania w utrzymaniu zrównoważonej organizacji pracy wpłynęły na bardziej wydajną, zaangażowaną postawę pracowników oraz ich lepsze samopoczucie.

Konkurs Ragan’s Workplace Wellness Awards porównuje i nagradza najskuteczniejsze korporacyjne programy, inicjatywy i strategie, dbające o zdrowie psychiczne, fizyczne i zawodowe pracowników, dzięki którym ich produktywność i ogólny rozwój organizacji ciągle wzrastają.

Żabka Polska decyzją Kapituły Certyfikacji Krajowej została nagrodzona prestiżowym tytułem Best Quality Employer 2021 za zapewnianie jak najlepszych warunków pracy swoim pracownikom, wspierając ich nieustannie w rozwoju zawodowym poprzez organizację licznych szkoleń. Dodatkowo firma została wyróżniona za zachowanie jak najwyższych standardów polityki zatrudnienia w pandemicznej rzeczywistości, podejmując szereg działań na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa pracowników i utrzymania stabilności zatrudnienia.

Certyfikacja Krajowa poprzez ogólnopolski program Best Quality Emloyer nagradza firmy, które prowadzą efektywną politykę personalną, promujące najciekawsze praktyki na rynku pracy, a także wyróżniające się najwyższymi kompetencjami w szeroko rozumianej dziedzinie HR.

Żabka Polska otrzymała główną nagrodę w kategorii Convenience w rankingu programu branżowego AdRetail Inspirio. Nagroda jest przyznawana za wyjątkową aktywność użytkowników w 2020 roku w największych serwisach i aplikacjach agregujących promocje.

AdRetail Inspirio to organizowana od 2017 roku, jedyna tego typu gala w Polsce. Kapituła złożona z ekspertów branży retail oraz właścicieli największej w Polsce grupy serwisów emitujących gazetki promocyjne online zbiera się w celu docenienia wiodących na polskim rynku sieci handlowych i najciekawszych oraz najbardziej efektywnych publikacji w formie gazetki promocyjnej.

Żabka Polska otrzymała tytuł Najlepszy Pracodawca 2021 w rankingu Gazety Finansowej. Tytuł ten przyznawany jest pracodawcom, którzy szybko reagują na zmiany zachodzące na rynku i jednocześnie dają poczucie stabilności, doceniają pracowników, dostrzegają ich potrzeby i są elastyczni.

Firma została doceniona m.in. za stworzenie unikatowej kultury organizacyjnej opartej o wartości, zaspokajanie potrzeb bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia oraz szerokie możliwości rozwoju zawodowego. Dostrzeżono również duże zaangażowanie Żabki w stworzenie komfortowych warunków pracy i wsparcie pracowników w trudnym czasie pandemii.

Żabka Polska została laureatem 6. edycji badania ,,Marka Godna Zaufania 2021” w kategorii ,,Solidarna Firma”.

Tytuł ten wyróżnia Żabkę jako firmę, która w swej strategii oprócz realizacji celów biznesowych uwzględnia również interesy społeczne i wspiera walkę z pandemią i jej skutkami oraz prowadzi aktywne działania z zakresu ochrony środowiska, cechujące się przy tym przejrzystym i etycznym postępowaniem.

Żabka Polska otrzymała nagrodę kapituły konkursu ,,Mistrz Innowacyjnej Transformacji” organizowanym przez ICAN Institute w kategorii ,,Technologia i Organizacja”.

Firma zwyciężyła z projektem Cyberstore, który jest jedyną tego typu aplikacją w sieciach handlowych w Polsce. Cyberstore odmienia życie franczyzobiorców w sieci Żabka, umożliwiając przeniesienie wszystkich czynności rozproszonych po wielu systemach i narzędziach do 1 aplikacji i sprawia, że franczyzobiorcy mają cały swój biznes zawsze przy sobie, na wyciągniecie ręki w aplikacji mobilnej.

Tagliatelle z kurczakiem w sosie szpinakowym marki Szamamm z oferty Żabki zostało nagrodzone Złotym Medalem w 10. edycji badania konsumenckiego ,,Najlepszy Produkt 2021 – wybór konsumentów”. Produkt został wyróżniony w kategorii „Dania gotowe i garmażeryjne marki własnej sieci handlowych”.

Wołowiner dostępny w ofercie Żabka Café został wyróżniony Srebrnym Medalem w 10. edycji badania konsumenckiego ,,Najlepszy Produkt 2021 – wybór konsumentów” w kategorii „Dania gotowe i garmażeryjne marki własnej sieci handlowych”.

W 100% roślinny burger Wegger zdobył II miejsce w Plebiscycie RoślinnieJemy w kategorii ,,Najlepszy Roślinny Produkt roku 2020”.

Burger Wegger został wprowadzony do oferty sieci w październiku 2020 r. i podbija podniebienia konsumentów wysoką jakością składników, z których został przygotowany. Należą do nich m.in. złociste nuggetsy powstałe z niemodyfikowanej genetycznie soi bez GMO oraz plastry wegańskie o smaku Goudy.

Żappka Pay znalazła się wśród pięciu najciekawszych rozwiązań płatniczych w Plebiscycie Cashless Pay 2020. Do tytułu nominowano łącznie 20 różnych projektów, które swoją premierę na polskim rynku miały w ubiegłym roku.

Żappka Pay to usługa umożliwiająca płacenie za zakupy w sklepach Żabka za pośrednictwem aplikacji mobilnej żappka, która obecnie liczy już 4 mln użytkowników.

Firma Żabka Polska otrzymała wyróżnienie za projekt dotyczący wartości w konkursie Siła Przyciągania organizowanym przez Puls Biznesu w kategorii „Strategiczny projekt budujący zaangażowanie i lojalność pracowników”. W 2019 r. zostały zdefiniowane wartości, które miały zwiększyć zaangażowanie pracowników i wpłynąć na ich identyfikację z firmą.

Żabka Polska otrzymała bardzo prestiżowe nagrody: Grand Prix Effie Awards 2020 oraz złotą nagrodę EFFIE AWARDS w kategorii Long Term Marketing Excellence za kampanię „Żabka- mały, wielki sklep”. Firma stworzyła wyjątkową platformę komunikacyjną, która w połączeniu z innowacyjnym planem rozwoju, pozwoliła dynamicznie wejść w zmieniający się świat modern convenience.

Żabka Polska została laureatem nagrody Blix Awards – Wybór konsumentów „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” w kategorii Convenience. Polaków najbardziej przekonuje oferta Żabki z prostym składem np. płynne przekąski z owoców i warzyw, a także ekspozycja świeżych warzyw i owoców dostępnych w każdym sklepie. Doceniono także półgotowe oraz gotowe produkty ze zdrowymi składnikami.

Żabka Polska została laureatem 3. edycji konkursu Złote Innowacje FMCG & Retail 2020 w kategorii Aplikacje B2B. Nagrodzono Cyberstore, czyli nowe narzędzie dla franczyzobiorców Żabki. Aplikacja Cyberstore jest odpowiedzią na współczesne wyzwania nowoczesnych przedsiębiorców. Pozwala franczyzobiorcy zarządzać swoim sklepem w łatwy i wygodny sposób.

Złote Innowacje FMCG & Retail 2020 to największy na polskim rynku konkurs konsumencki, wyłaniający najbardziej innowacyjne produkty FMCG i rozwiązania retail.

Żabka Polska została wyróżniona nagrodą Business Retail Awards 2020w kategorii Kreator Trendów Rynkowych, przyznawaną wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze. Statuetkami zostały nagrodzone firmy za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska.

Żabka Polska otrzymała nagrodę Blix Awards – Wybór konsumentów „Prospołeczna Sieć Roku” w kategorii Convenience. Firma funkcjonuje w bliskich relacjach z lokalnymi społecznościami, wspiera finansowo, a ponadto pomaga młodym ludziom, m.in. poprzez program „Bezpieczny Staż”, ale też oferując stypendia najzdolniejszym dzieciom swoich franczyzobiorców, współpracowników oraz pracowników.

Tomasz Blicharski Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska otrzymał prestiżową nagrodę Digital Shaper 2020 w kategorii Transformacja cyfrowa, za usługę Żappka Pay – bezstykową metodę płatniczą w naszej aplikacji żappka. Nagroda przyznawana jest wybitnym osobowościom cyfrowego świata i nowych technologii, odznaczonych za ponadprzeciętny wkład w rozwój polskiej gospodarki. Nagrodę przyznała Digital Academy.

Żabka Polska została laureatem nagrody Blix Awards – Wybór konsumentów „Gazetka Roku” w kategorii Convenience. Sieć dba, aby publikacja zawsze była przyjazna i czytelna oraz spójna z tym, z czym konsumenci spotykają się w innych kanałach, m.in. w sklepie czy w telewizji.

Żabka Polska została nagrodzona w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2020, organizowanym przez HRM Institute. W kategorii „Innowacja EB 2020” wyróżniono stworzoną i uruchomioną w czasie pandemii platformę edukacyjno-kreatywną Żabka Play dla dzieci pracowników, współpracowników i franczyzobiorców firmy.

Ideą konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych praktyk employer brandingowych w Polsce, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych.

Żabka została laureatem prestiżowego konkursu „Retailer of the Year 2019 – Wybrany przez dostawców” w kategorii Sklepy małego formatu. Nagroda jest jedynym wyróżnieniem na polskim rynku przyznawanym sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców. Jej celem jest nagrodzenie szczególnie tych sieci, z którymi producentom FMCG najbardziej opłaca się współpracować.

Fundusz CVC Capital Partners, właściciel marki Żabka otrzymał główną nagrodę w kategorii Zielonej Spółki Portfelowej w ramach tegorocznej edycji Nagród Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych. W trzeciej edycji Nagród PSIK po raz pierwszy eksperci oraz inwestorzy zrzeszeni w organizacji docenili spółki, które swoim działaniami wspierają ochronę środowiska i ekologię. Żabka Polska prowadzi szereg inicjatyw mających na celu m.in. zmniejszenie zużycia energii, emisji CO2, czy recykling.

Żabka Polska otrzymała tytuł Najlepszy Pracodawca 2020 w plebiscycie organizowanym przez Gazetę Finansową, w którym wyróżnienia otrzymują pracodawcy mający w swojej ofercie najciekawsze rozwiązania dla swoich pracowników i wspierają ich nie tylko w karierze zawodowej, ale i w rozwoju osobistym. Firma została doceniona m.in. za stworzenie unikalnej kultury organizacyjnej, przyjaznej pracownikom oraz szerokie możliwości rozwoju zawodowego.

Aplikacja żappka została wyróżniona dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards 2019.

Żappka zwyciężyła w kategorii commerce za szczegółowe dopracowanie aplikacji i idealne dotarcie do potrzeb klientów, a także otrzymała trzecie miejsce wśród najlepszych aplikacji w Polsce za doskonale przeprowadzone rozpoznanie potrzeb konsumenta oraz estetyczną, wygodną i profesjonalnie przygotowaną aplikację mobilną.

Prezes Zarządu Żabka Polska, Tomasz Suchański, został wyróżniony prestiżową nagrodą CEO of the Year w ramach konkursu The Heart Corporate Innovation Awards 2019. Kapituła konkursu doceniła Tomasza Suchańskiego za efektywne wprowadzenie firmy w proces transformacji cyfrowej.

Żabka Polska otrzymała nagrodę Złota Innowacja Retail 2019 dla aplikacji mobilnej żappka, w kategorii: Aplikacje B2C. „Złote Innowacje FMCG & Retail 2019” to największy Konkurs Konsumencki, podczas którego kompleksowo podchodzi się do innowacyjności w sektorze FMCG i Retailu oraz wyróżnia się Liderów.

Żabka Polska otrzymała to prestiżowe wyróżnienie w kategorii: Edukacja, w konkursie organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Agencję Impressarium. Wyróżnienie przyznano firmie m.in. za onboarding dla nowych pracowników oraz platformę Akademia Żabki.

Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska, znalazł się w gronie laureatów plebiscytu „BrandMe CEO” organizowanego przez magazyn Forbes. W ramach II edycji projektu, odbywającego się pod hasłem „Liderzy XXI wieku”, wybrano prezesów polskich firm z najsilniejszą marką osobistą. Nagrodzono autentyczne przywództwo liderów, którzy reprezentują różne style zarządzania, mają różne osobowości, ale spójny system wartości.

Wyróżnienie przyznane Żabka Polska przez Wydawnictwo Gospodarcze oraz Business Centre Club za innowacyjność oraz wpływ na rozwój gospodarki w Polsce.

Żabka otrzymała nagrodę za nowoczesny koncept franczyzowy oraz Market Roku za innowacyjny koncept handlowy.

Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska otrzymała nagrodę Hermesa „Poradnika Handlowca” w kategorii Wyjątkowy Kupiec.

Żabka została uhonorowana tą prestiżową nagrodą za innowacyjność i nowoczesność, a także zaskakiwanie nowymi pomysłami. Wyróżnienie przyznane zostało przez miesięcznik „Media & Marketing Polska”.

Żabka Polska została wyróżniona prestiżową główną nagrodą Retailer of the Year 2018 – Wybrany przez dostawców. Tytuł przyznawany jest sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców.

Żabka Polska otrzymała nagrodę Innowatora Rynku Spożywczego za stworzenie koncepcji sklepu jutra, opartej na elementach sztucznej inteligencji.

Tomasz Blicharski Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska otrzymał prestiżową nagrodę Digital Shaper 2018 w kategorii Digital Transformation. Nagroda przyznawana jest wybitnym osobowościom cyfrowego świata i nowych technologii w Polsce. Nagrodę przyznała Digital Academy.

Żabka Polska otrzymała nagrodę DIGITAL CHAMPIONS 2018 w kategorii Cyfrowa Transformacja, organizowanym przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. Nagroda została przyznana za koncepcję Sklepu Jutra.

Nagroda została przyznana Sieci Żabka za zaprezentowany Sklep Przyszłości, w którym nowe technologie oparte na zaawansowanej analityce i machine learning posłużą automatyzacji procesów, personalizacji marketingu i optymalizacji cen.

Żabka Polska otrzymała brązowy medal w kategorii Business Transformation (Transformacja biznesowa o dużym zakresie) 10. edycji SAP CEE Quality Awards. Wyróżnienie przyznano za udaną migrację do systemu SAP S/4 HANA na potrzeby niemal 5 tys. sklepów.

Caritas Polska wręczyła nagrody Ubi Caritas przyznawane za wrażliwość na potrzeby ubogich w Polsce i czynny udział w dziełach charytatywnych. Wyróżnienie w kategorii Darczyńca odebrała Żabka Polska, Biuro Regionu nr 4 w Nadarzynie.

Nagroda została przyznana Sieci Żabka za jedne z najlepszych gazetek reklamowych dostępnych na rynku.

Sieć Żabka znalazła się w czołówce najlepszych sklepów plebiscytu Market Roku 2018 za najbardziej innowacyjny koncept handlowy. Nagrodę przyznano podczas 11. Kongresu Rynku FMCG Market Roku 2018.

Jeden ze sklepów Żabka w Warszawie otrzymał statuetkę Marketu Roku 2018 w kategorii małoformatowy sklep spożywczy. Nagrodę przyznano podczas 11. Kongresu Rynku FMCG Market Roku 2018.

Nagroda przyznana za szybkie i właściwe wprowadzenie nowej technologii S4/HANA Retail, F&R oraz platformy SAP Enable Now. Przeprowadzając to wdrożenie Żabka stworzyła prawdziwą transformację cyfrową z wykorzystaniem SAP Enterprise Support.

Spółka Żabka Polska została laureatem presiżowej nagrody Diamenty Private Equity i otrzymała tytuł Spółki Portfelowej Roku. Gala „Diamenty Private Equity” odbyła się już po raz szósty, a jej celem było uhonorowanie najlepszych inwestycji i przedsiębiorców, które w sposób szczególny przyczyniły się do rozwoju polskiej gospodarki.

Sieć sklepów Żabka otrzymała tytuł “Najbardziej innowacyjnego konceptu handlowego” przyznawany przez Wiadomości Handlowe. Sieć została doceniona za pionierskie, nowoczesne rozwiązania na rynku polskim.

Sklep Żabka przy Al. Jerozolimskich 121 z Warszawy prowadzony przez Franczyzobiorczynię Barbarę Znak został uznany za najlepszy sklep małofomatowy i otrzymał prestiżowy tytuł: Market Roku 2017. Nagroda od wielu lat przyznawana jest przez Wiadomości Handlowe.

Żabka Polska została wyróżniona prestiżową nagrodą Retailer of the Year 2016 – Wybrany przez dostawców w kategorii: sklepy małego format. Tytuł przyznawany jest sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców.

Olimpijska kampania marketingowa „Żabka – Mały wielki sponsor” otrzymała prestiżową Nagrodę Biznesu Sportowego za rok 2016. Nagroda promuje osoby, instytucje oraz firmy, które poprzez swoją działalność mają bezpośredni wkład w rozwój polskiego sportu.

Kampania reklamowa „Żabka. Mały Wielki Sklep” została nagrodzona złotą statuetką w konkursie Effie Awards. Sieć Żabka jako jedyna w kategorii retail otrzymała najwyższe, złote wyróżnienie.

Podczas IX Kongresu Hadlu i Dystrybucji 2016 w Warszawie poznaliśmy laureatów konkursu Market Roku 2016. Wyróżniono dwa nasze sklepy: Żabkę Ajentki Hanny Kraśniewskiej z Warszawy i Freshmarket Ajenta Grzegorza Bieszczada z Krakowa, które znalazły się w ścisłym gronie najlepszych placówek handlowych w Polsce.

Spółka Żabka Polska otrzymała nagrodę Wiadomości Handlowych za “Najbardziej dynamiczny rozwój” oraz “Najbardziej innowacyjny koncept handlowy” w 2016 roku. Tytuł przyznało grono fachowców z branży FMCG, którzy wyróżnili Żabkę za dynamiczną ekspansję na rynku polskim oraz nowoczesne rozwiązania handlowe.

Żabka Polska znalazła się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Dynamiczny rozwój mapy sklepów w połączeniu z eksploracją nowych kategorii produktowych to punkty, za które zostaliśmy docenieni. Trafiliśmy do tego ekskluzywnego grona jako jedna z dwóch europejskich sieci.

Spółka Żabka Polska znalazła się na 55. miejscu w prestiżowym rankingu – liście 500 największych firm „Rzeczpospolitej”. Firma poprawiła swoją pozycję w zestawieniu o 13 miejsc względem poprzedniego roku

Sieć Żabka została wyróżniona w pierwszej edycji konkursu nagradzającego wiodące spożywcze sieci handlowe podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu przyznali jej nagrodę za NAJBARDZIEJ DYNAMICZNY ROZWÓJ.

Sieć Freshmarket została wyróżniona w pierwszej edycji konkursu nagradzającego wiodące spożywcze sieci handlowe podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu przyznali jej nagrodę za NAJLEPSZY KONCEPT FRANCZYZOWY.

Sklep Żabka zlokalizowany na ul. Ruskiej 61/1 we Wrocławiu, prowadzony przez ajentkę Małgorzatę Turoń, został wyróżniony w ósmej edycji konkursu na najlepsze placówki handlu FMCG organizowanego przez miesięcznik „Wiadomości Handlowe”. Nagrodę przyznano podczas uroczystej gali VIII Kongresu Handlu i Dystrybucji Market Roku i Drogeria Roku organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze sp. z o.o. Organizatorzy konkursu wyróżnili sklep w kategorii mały sklep spożywczy (do 100 mkw.).

Prezes Zarządu firmy Żabka Polska – Jacek Roszyk został wyróżniony w prestiżowym rankingu Forbesa “Gracze Roku 2015”. Organizatorzy konkursu docenili firmę Żabka Polska za innowacyjne pomysły I dynmiczną ekspansję, przyznając jej nagrodę w kategorii sieć i infrastruktura

Żabka Polska znalazła się na 73. miejscu w opublikowanym już po raz 13. prestiżowym rankingu Rzeczpospolitej. W porównaniu do zeszłego roku, pozycja firmy w zestawieniu wzrosła aż o 22 miejsca.

Prezes Zarządu firmy Żabka Polska został uhonorowany nagrodą Osobowość Roku w kategorii handel i dystrybucja. Redakcja miesięcznika Hurt & Detal wyróżniła Jacka Roszyka za stworzenie nowoczesnej koncepcji handlu detalicznego, która na co dzień zapewnia klientom wygodę dokonywania zakupów.

Spółka Żabka Polska otrzymała certyfikat jakości Kids Zone Strefa Szczęśliwych Dzieci pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka. Zostaliśmy docenieni za produkty marki własnej skierowane do dzieci m.in. andruty, żelki, soczki oraz muffinki.

Żabka Polska została wyróżniona za szczególny wkład w rozwój mleczarstwa. Nagrodę przyznali organizatorzy VI Światowego Dnia Mleka – Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Starosta Wysokomazowiecki oraz Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie.

Rurki waflowe z czekoladą Pasja Smaku i kabanosy wieprzowe Specialité zostały wyróżnione spośród kilkuset produktów zgłoszonych do prestiżowego plebiscytu organizowanego przez redakcję Pani Domu. Nasze produkty okazały się najlepsze w kategorii słodycze oraz mięso i przetwory mięsne.

Żabka Polska otrzymała nagrodę Convenience Retailer of The Year 2014 jako najlepszy najemca lokalizacji handlowych w kategorii convenience, w roku 2014.

Sieć sklepów Żabka zdobyła prestiżowy tytuł Marki Wysokiej Reputacji w badaniu PremiumBrand. Konsumenci pozytywnie ocenili markę w czterech obszarach: referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne oraz employer branding.

Spółka Żabka Polska znalazła się na 69. miejscu w prestiżowym rankingu – liście 500 największych firm Rzeczpospolitej. Firma poprawiła swoją pozycję w rankingu aż o 27 miejsc względem poprzedniego roku.

17 kwietnia br. Jacek Roszyk, prezes firmy Żabka Polska, został uhonorowany renomowaną nagrodą Złotego Orzecha przyznawaną najwybitniejszym postaciom z branży handlowej, które wywarły i wciąż wywierają wpływ na kształt polskiego rynku.

Poznańska Żabka przy ul. Wielkiej 7 znalazła się w ścisłym finale Konkursu Market Roku 2013, który odbył się 17 kwietnia br. podczas uroczystej Gali w Hotelu Novotel w Warszawie.

Żabka Polska otrzymała prestiżowy tytuł Retailer of the Year 2012 (Detalista Roku 2012) w kategorii convenience i regionalne sieci handlowe. Nagroda przyznawana jest przez dostawców sieciom detalicznym oraz hurtowym, działającym w poszczególnych formatach na polskim rynku.

Sieć sklepów Żabka została wskazana jako najlepsza marka funkcjonująca na rynku polskim w kategorii sklepów małopowierzchniowych. Zakres badań programu „Konsumencki Lider Jakości” 2012 dotyczył opinii konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług na rynku polskim.

Firma Żabka zdobyła 95. miejsce w rankingu 2000 największych firm w Polsce, według Rzeczpospolitej. Firmy znajdujące się w zestawieniu oceniane są między innymi na podstawie przychodów ze sprzedaży, zysku czy ilości zatrudnionych pracowników.

Firma Żabka została uhonorowana Nagrodą Najwyższa Jakość QI 2012 w kategorii QI Services – Usługi najwyższej jakości. Projekt realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Polskiego Forum ISO 9000.

Żabka Polska otrzymała wyróżnienie w konkursie IAB CreativeShowase za innowacyjność kreacji reklamowej w internecie. Kampania prowadzona pod hasłem Świeże pieczywo. Rano i popołudniu podkreśla bogaty wybór i wysoką jakość pieczywa w sklepach sieci Żabka oraz informuje, że jest ono dostępne w nich o każdej poeze dnia. Jurorzy Konkursu przyznając naszej Firmie wyróżnienie, docenili przede wszystkim kreatywność oraz spójność komunikacyjną gry internetowej z całością animowanej kampanii ATL.

Firma Sokołów wyróżniła Spółkę Żabka Polska nagrodą „Top of the Top” dla najlepszego partnera w roku 2012. Dyplom przyznawany jest firmom, które cechuje profesjonalizm oraz najwyższa jakość świadczonych usług. Tytuł jest nie tylko dowodem wzrostu pozycji Spółki na rynku, ale także potwierdzeniem opinii solidnego i perspektywicznego partnera biznesowego

Spółka Żabka Polska znalazła się w pierwszej 100. prestiżowego rankingu – liście 500 największych firm Rzeczpospolitej. Zestawienie jest wykonywane już od kilkunastu lat i jest jednym z najbardziej prezstiżowych rankingów tego rodzaju.

Firma Żabka Polska została ponownie określona mianem Solidny Pracodawca Roku 2011. Tytuł ten przyznawany jest najrzetelniejszym przedsiębiorstwom i instytucjom pod względem rozwiązań pracowniczych, polityki zatrudniania oraz zarządzania zasobami ludzkimi.

Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nagrodziła naszą firmę Srebrnym Medalem, uświęcającym dwudziestolecie międzynarodowej akcji charytatywnej. Uroczysta Gala podsumowująca tegoroczny Finał WOŚP odbyła się 8 marca 2012 roku w Teatrze Capital w Warszawie. W Gali uczestniczył Jacek Spychała, Dyrektor Departamentu Personalnego i Public Relations.

Firma Żabka Polska otrzymała prestiżowy Certyfikat „Green Way”. Wyróżnienie wręczone zostało 8 marca 2012 roku podczas uroczystej Gali Jakości w Pałacu Działyńskich w Poznaniu. Certyfikat w imieniu naszej firmy odebrała Joanna Kasowska, Kierownik Produkcji Marki Własnej Żabka Polska.

Żabka Polska została wyróżniona Certyfikatem Dynamiczna Firma za osiągnięcie bardzo dobrego wyniku finansowego. Certyfikat jest również uznaniem za szybki rozwój naszej firmy i właściwe decyzje biznesowe. Otrzymane wyróżnienie jest nie tylko dowodem wzrostu pozycji Spółki na rynku, ale także potwierdzeniem opinii solidnego i perspektywicznego partnera biznesowego.

Żabka Polska otrzymała Godło Jakość Obsługi, wyróżnienie przyznawane przez samych klientów. Tym samym, Spółka dołączyła do grona 100 najprzyjaźniejszych firm w Polsce. Wyróżnienie szczególnie ważne, ponieważ świadczy o wysokiej jakości obsługi i otwartości na opinie i potrzeby konsumentów. Kapitułę konkursu stanowiło ponad trzy miliony klientów w całej Polski.

Sieci sklepów Freshmarket został przyznany Tytuł Najwyższa Jakość oraz Złote Godło QI 2011 w kategorii QI Services za oferowanie usług o najwyższej jakości. Nagrodę przyznała Kapituła konkursu, reprezentowana przez przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Forum ISO 9000 oraz redakcję Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Dział Wsparcia Usług IT z Departamentu Informatyki firmy Żabka Polska S.A. został Finalistą VI edycji ogólnopolskiego konkursu Lider Wsparcia 2010, w kategorii Zespół Wsparcia Roku. Celem konkursu jest promocja najlepszych praktyk w zakresie wsparcia użytkowników usług dostarczanych przez IT. Jury konkursu doceniło zarówno zespół Helpdesk w firmie Żabka Polska S.A., jak i rozwiązania procesowe wdrożone przez managerów Działu Wsparcia Usług IT.

Sieć sklepów Żabka otrzymała nagrodę w konkursie „DOBRA MARKA 2011 – Jakość, Zaufanie, Renoma”, przyznawanej najlepszym, najbardziej dynamicznym i najlepiej rozpoznawalnym markom na rynku polskim. Marka Żabka została bardzo wysoko oceniona przez redakcję „Forum Biznesu” w „Dzienniku Gazecie Prawnej” pod patronatem IFiS Polskiej Akademii Nauk, która przeprowadziła szczegółową analizę rynku pod względem obecności, wartości, rozpoznawalności i siły brandu

Sklep sieci Freshmarket, należący do firmy Żabka Polska S.A., został finalistą prestiżowego konkursu Market Roku 2011, organizowanego przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Celem konkursu Market Roku jest wyłonienie najlepszych sklepów w pięciu formatach. Jury, w skład którego weszli eksperci i znawcy rynku FMCG, dokonując wyboru, brali pod uwagę zarówno obroty, koszty pracownicze, zysk w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni, jak i wygląd sali sprzedaży, ergonomię robienia zakupów oraz kompetencje pracowników.

Sieć sklepów Freshmarket, której właścicielem jest Żabka Polska S.A. otrzymała prestiżową nagrodę Laur Konsumenta w kategorii Odkrycie Roku 2010. Wyróżnienie przyznawane jest markom, które w badaniach konsumenckich wskazywane są jako najczęściej wybierane, pozytywnie oceniane i najchętniej rekomendowane. Laur Konsumenta jest potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o produkcie i swoistą rekomendacją, przyznawaną tylko najlepszym.

Spółka Żabka Polska została laureatem Polish National Sales Awards. Kierowany przez Arkadiusza Mościńskiego zespół sprzedaży otrzymał prestiżową nagrodę w II edycji konkursu Polish National Sales Awards. Wyróżnienie przyznano w kategorii Zespół Sprzedaży Roku. PNSA – Polish National Sales Awards jest pionierskim przedsięwzięciem, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce

Unikalny model biznesowy firmy Żabka Polska S.A. został wyróżniony prestiżową nagrodą Jakość Roku 2009. Eksperci Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji docenili sieć sklepów Żabka za wysoki standard świadczonych usług, procedury zapewniające rzetelność i kompleksowość przekazywanych informacji oraz skuteczność prowadzonej polityki jakości. Jury konkursu pod uwagę brało również efektywność zarządzania organizacją oraz stopień zadowolenia klientów, pracowników oraz otoczenia społecznego.

Już po raz drugi sklep należący do sieci Żabka znalazł się w ścisłym finale konkursu Market Roku 2010, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Żabka z Krakowa została wyróżniona w kategorii małe i średnie sklepy spożywcze o powierzchni do 100 m2

Sieć sklepów Żabka została wyróżniona Złotym Laurem w Konkursie Przedsiębiorstwo na Medal 2009. Spółka została doceniona za dynamiczny rozwój, ugruntowaną pozycję na rynku oraz wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez promowanie wysokich standardów i zachęcanie do inwestowania w poprawę jakości usług i towarów.

Żabka Polska S.A. dołączyła do Programu Rzetelna Firma i otrzymała Certyfikat Rzetelności Krajowego Rejestru Długów. Program promuje wiarygodnych przedsiębiorców, którzy propagują rzetelność płatniczą w obrocie gospodarczym. Certyfikat potwierdza sumienną regulację zobowiązań finansowych.

Firma Żabka Polska S.A. znalazła się w wąskim gronie finalistów konkursu Lider Informatyki 2009 w kategorii: handel i usługi. Konkurs organizowany jest od 13 lat przez redakcję Computerworld i jest najbardziej prestiżowym przedsięwzięciem tego typu w Polsce, które co roku nagradza firmy wyróżniające się najlepszymi zastosowaniami biznesowymi rozwiązań IT.

Sklep należący do sieci Żabka zwyciężył w konkursie Market Roku 2009, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Najlepsza w kategorii średnich sklepów o powierzchni od 70 do 100 m2 okazała się placówka z Lubonia. Jury konkursu oceniało zarówno obroty, koszty pracownicze, zysk w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni, jak i wygląd sali sprzedaży, ergonomię robienia zakupów oraz kompetencje pracowników.

Zarząd spółki

Tomasz Suchański Prezes Zarządu Żabka Polska
Tomasz Suchański

Prezes Zarządu/CEO

Jolanta Bańczerowska Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej
Jolanta Bańczerowska

Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej/Chief People Officer (CPO)

Anna Grabowska Wiceprezeska Zarządu, Obszar Strategii Konsumenckich
Anna Grabowska

Wiceprezeska Zarządu Grupy Żabka Dyrektorka Zarządzająca Żabka International

Marta Wrochna-Łastowska Członkini Zarządu, Obszar Strategii Finansowej
Marta Wrochna-Łastowska

Członkini Zarządu, Obszar Strategii Finansowej/Chief Financial Officer (CFO)

Tomasz Blicharski Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future
Tomasz Blicharski

Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka ds. Strategii i Rozwoju

Wojciech Krok Członek Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Future
Wojciech Krok

Członek Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Future

Dr Adam Manikowski Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska
Adam Manikowski

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska/EVP, Managing Director of Żabka Polska

Historia Żabka Polska

Z Żabką współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów. Dynamiczny rozwój sieci następuje mimo coraz trudniejszych warunków – w Ukrainie wybucha wojna, mająca wpływ na światową gospodarkę i przekładająca się m.in. na wzrost cen surowców energetycznych. Pierwszą pomoc i wsparcie dla osób dotkniętych konfliktem Żabka organizuje 12 godzin od wybuchu wojny. W sumie, we współpracy z partnerami, przekazuje Ukrainie m.in. 525 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych i organizuje 4 pociągi pomocowe. Jednocześnie Żabka dociera do nowych miejsc i rozwija nowe formaty sklepów. W Poznaniu otwiera Żabkę Smart, w której bada nowe rozwiązania technologiczne usprawniające pracę franczyzobiorców, a nowoczesne mobilne Żabki obsługują konsumentów podczas wydarzeń kulturalnych. W czwartym kwartale roku do portfolio sieci dołącza Żabka Eko Smart, czyli laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące zarządzanie placówką przez franczyzobiorców. Natomiast pod koniec grudnia debiutuje kolejny, unikalny koncept – przy autostradzie A2 na tzw. MOP-ach sieć uruchamia jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001. Żabka staje się także największą siecią sklepów autonomicznych w Europie – uruchamia 25 Żabek Nano wspieranych przez sztuczną inteligencję. W jednej z nich – w Warszawie przy ul. Dobrej – hot dogi przygotowuje robot Robbie.

Żabka inwestuje też w koncept Żabka Café 2.0, istotnie poszerzając asortyment na ciepło o chrupiące przekąski prosto z pieca (np. frytki, nuggetsy, churrosy). Zaskakuje także klientów unikatowym Black Dogiem, czyli limitowanym, czarnym hot dogiem przygotowanym z okazji Black Friday.

Rok 2022 r. to też czas, gdy Żabka rusza z nową kampanią wizerunkową „Uwolnij swój czas”, w której pokazuje klientom, jak towarzysząc im w każdym momencie dnia, upraszcza ich życie, a tym samym uwalnia czas. Sieć publikuje także czwarty Raport Odpowiedzialności, który otrzymuje prestiżową nagrodę Hallbars Awards 2022, jako jeden z 5 najlepszych raportów w regionie Europy Środkowej.

W 2021 roku temat walki ze zmianami klimatycznymi był dla świata jednym z priorytetów. Żabka w trosce o planetę podjęła szereg inicjatyw np. wyeliminowała ze sklepów zbędne, jednorazowe materiały z plastiku eliminując ok. 1000 ton plastiku rocznie. Dzięki tego typu inicjatywom Żabka jako pierwsza sieć handlowa w Polsce osiągnęła neutralność plastikową. W ramach Grupy Żabka ogłosiła też Strategię Odpowiedzialności, a wśród postawionych sobie celów znalazło się osiągnięcie do 2025 r. konkretnych celów dekarbonizacji, które zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets. Miniony rok to także dalszy rozwój sieci – nowe sklepy Żabka coraz częściej powstawały w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców, 7000. placówka została otwarta w kilkutysięcznym Bieczu. Swój biznes z Żabką prowadziło już ponad 6000 franczyzobiorców. W kwietniu do struktury Grupy Żabka dołączył lider rynku cateringu dietetycznego – spółka Maczfit, a w maju wiodąca platforma e-commerce w segmencie cateringu dietetycznego – Dietly.pl. Grupa Żabka weszła na rynek ekspresowych zakupów online i wystartowała z pilotażem usługi wygodnych dostaw do domu – Żabka Jush oraz uruchomiła pierwsze bezobsługowe placówki – Żabka Nano. Podejmowała też działania mające na celu zwiększenie satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią. Jako jedna z pierwszych firm podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy i jako pierwsza wśród sieci franczyzowych w Polsce zaproponowała franczyzobiorcom zbiorowe ubezpieczenie „Polisa na biznes”. Jednocześnie Żabka rozwijała asortyment, m.in. stworzyła pierwszą w 100% roślinną markę własną Plant Hunter.

W styczniu firma Żabka Polska przenosi swoją centralę do nowoczesnego biura przy ul. Matyi w Poznaniu. W marcu zostaje ogłoszona pandemia COVID-19, która zmienia rzeczywistość. Żabka reaguje na nowe potrzeby, od początku bardzo aktywnie włączając się w walkę z koronawirusem. Przekazuje 4,5 mln zł do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i 2 mln zł na zakup testów diagnostycznych dla szpitali. Zapewnia wraz z franczyzobiorcami lokalne wsparcie finansowe i rzeczowe dla placówek medycznych i organizacji charytatywnych. Wprowadza do sprzedaży bez zysku blisko 30 mln maseczek. Angażuje użytkowników aplikacji żappka do wspierania 16 szpitali zakaźnych, dzięki czemu na ich konta łącznie trafiają 3 mln zł. Dba też o bezpieczeństwo pracowników i klientów sklepów – bezpłatnie wyposaża sklepy w niezbędne środki ochrony osobistej. Mimo trudnej sytuacji Żabka dynamicznie się rozwija i otwiera kolejne sklepy. Sieć wdraża nowe usługi bazujące na cyfrowych rozwiązaniach: „Zamów i odbierz”, „Żappka Pay” czy „Żabka do domu”, którą rozwija wraz z Uber Eats. Firma wprowadza nowe innowacyjne marki własne: shoty S!, woda OD NOWA, dania gotowe premium Le’Frog. Rozwija prosty i intuicyjny system oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej, ułatwiający właściwą selekcji odpadów. We wrześniu zostaje uruchomiona 6500. sklep Żabka, zapowiadając otwarcie kolejnych 500 placówek do końca roku. Żabka podsumowuje także swoje działania w obszarze CSR, publikując pierwszy w historii firmy raport społecznej odpowiedzialności biznesu za rok 2019.

Żabka Polska kończy rok z 6000 sklepów. Placówki pod jej szyldem powstają w historycznych miejscach, jak Kazimierz czy Rynek Główny w Krakowie, a w miesiącach letnich uruchomione zostają sklepy modułowe nad polskim morzem. W Poznaniu otwarta zostaje także najmniejsza placówka sieci o powierzchni blisko 16 m2. Żabka umacnia swoją pozycję w obszarze digital i wprowadza m.in. żappkę – mobilną aplikację dla klientów, z której na koniec roku korzysta ponad 2,5 mln użytkowników oraz frappkę – mobilne centrum zarządzania sklepem dla franczyzobiorców. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wspólnie z marką Volkswagen Samochody Użytkowe testuje dostawczy pojazd elektryczny e-Crafter w centrum Poznania. Żabka rozwija także innowacyjne produkty swoich marek własnych m.in. Foodini, Wycisk i HAPS.

Żabka Polska otwiera sklep numer 5000 w Warszawie. Nadal dynamicznie rozwija się m.in. w biurowcach, centrach handlowych, otwiera również pierwsze sklepy w metrze warszawskim. W tym roku zostaje także otwarte piąte Centrum Logistyczne w Szałszy k. Gliwic.

Fundusz CVC Partners nabywa Żabkę. Potwierdzona zostaje strategia formatu convenience i plan rozwojowy na kolejne lata. Żabka rozpoczyna dynamiczny rozwój w galeriach handlowych, otwiera m.in. sklep w Łódzkiej Manufakturze.

Żabka Polska posiada już sieć 4500 sklepów, firma została doceniona m. in. za dynamiczny rozwój i eksplorację nowych kategorii produktowych znajdując się na światowej liście 10 sieci convenience wartych obserwowania w 2016 roku wg IGD Retail Analysis. Rozpoczyna się proces wdrażania nowego formatu Żabki z nowym logo, wyposażeniem oraz rozbudową kategorii convenience. Żabka chce być jeszcze bliżej swoich Klientów, dlatego otwiera pierwsze sklepy sezonowe nad morzem.

Spółka konsoliduje ogólnopolską sieć dystrybucji i otwiera czwarte Centrum Logistyczne – w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. Marki własne dostępne w sieci Żabka i Freshmarket otrzymują certyfikat Doceń polskie; pod koniec roku rusza kampania reklamowa sieci z nowym hasłem – Mały Wielki Sklep.

Sieć Żabka Polska otwiera sklep numer 3000 i znajduje się w ścisłej czołówce największych sieci handlowych w Polsce. Żabka Polska nadal prowadzi dynamiczną ekspansję i już co piąty Polak ma mniej niż 300 metrów do najbliższego sklepu Żabka lub Freshmarket. Żabka wprowadza nowy element strategii cenowej „Wielosztuki”. W grudniu Żabka Polska otworzyła trzecie Centrum Logistyczne w Nadarzynie k. Warszawy.

Żabka rozpoczyna remodelling sklepów i uruchamia w sklepach kąciki gastronomiczne Żabka Café ze świeżo mieloną kawą oraz hot-dogami. W związku z dynamicznym rozwojem sieci na Śląsku Żabka inwestuje również w nowe Centrum Logistyczne w Tychach.

Spółka znajduje nowego inwestora: właścicielem Żabka Polska zostaje fundusz Mid Europa Partners. Pod koniec roku sieć sklepów Żabka liczy 2500 punktów, zostaje otwarty także 100. lokal sieci Freshmarket.

Żabka Polska posiada już ponad 2350 placówek i jest największą, scentralizowaną i sformatowaną siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, znajduje się również wśród największych sieci handlowych w Polsce (Top 10).

Żabka Polska zdobywa nowy segment rynku. Powstaje pierwszy sklep o charakterze convenience w konwencji deli – Freshmarket z punktem gastronomicznym FreshCafé.

Powstaje pierwsze Centrum Logistyczne sieci sklepów Żabka w Plewiskach.

Szybki rozwój sieci generuje zainteresowanie zakupem akcji spółki. Nowym właścicielem Żabka Polska zostaje środkowo-europejska grupa inwestycyjna Penta Investments.

Sieć sklepów Żabka liczy już 400 sklepów. Żabka Polska podpisuje umowę z Funduszem AIG New Europe i zyskuje kapitał do dalszego rozwoju.

W Poznaniu i Swarzędzu powstaje 7 eksperymentalnych sklepów Żabka, które z założenia mają być „wygodną alternatywą” dla coraz szybciej rozwijającego się rynku super- i hipermarketów.