Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie. W tym roku uczestnicy po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, mogli dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację.

– Cieszy mnie, że tak wiele artystek i artystów podjęło się wymagającego tematu w tegorocznej edycji konkursu i w tak unikatowy sposób zinterpretowało hasło „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Prace poruszyły wiele istotnych tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością za otoczenie, czy zaangażowaniem społecznym. Do konkursu nadesłano prawie 900 zgłoszeń. Wybór prac, choć niełatwy, dowiódł tego, że artyści myślą kreatywnie i stosują różnorodne formy ekspresji. Tym samym debatę o temacie konkursu i samą wystawę organizatorzy przenoszą do największej galerii plakatu w kraju – do polskich miast – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka.

Grupa Żabka ufundowała nagrody pieniężne dla zwycięskiej pracy oraz dwóch przyznanych przez nią wyróżnień. Od stycznia 2024 r. prace prezentowane będą na nośnikach tradycyjnych i cyfrowych w polskich miastach.

Decyzją niezależnego jury 24. edycję konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” wygrała Sandra Różycka.

– Zwycięska praca autorstwa Sandry Różyckiej to jeden z niewielu plakatów, który żyje bez typografii. Jest to ilustracja narysowana z niezwykłą swobodą, ze świadomością ważności elementów kompozycji oraz wszystkiego, co buduje przestrzeń miejską. To bardzo pozytywny, ciepły i radosny plakat – mówi Maciej Buszewicz artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, przewodniczący jury.

Jury wyróżniło też 5 prac – dwie autorstwa Rozalii Michalskiej oraz projekty Magdaleny Wosik, Natalii Leśniak oraz Anny Czochary.

Dodatkowo swoją nagrodę – poza Grupą Żabka – przyznał również partner wspierający konkursu, czyli Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Otrzymała ją Katarzyna Czapska, a wyróżnienia trafiły do: Julii Grochowalskiej (za dwie prace), Julii Klinger, Karoliny Lubaszko i Borysa Szembeka.

W skład jury 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS weszli:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Marta Dermańska, z-ca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
  • Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
  • Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek STGU.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawował audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st. Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, NowyMarketing.pl i Vogue.

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny