Europejski Dzień Śniadania: kawa z Żabki idealnym uzupełnieniem
porannego posiłku

24 kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Śniadania. To, jak przekonują eksperci, najważniejszy posiłek dnia. Z badań wynika, że w Polsce prawie 2/3 osób pracujących poza domem spożywa go w pracy, a tylko prawie 30% z nas je śniadanie przed wyjściem z domu[1]. Nieodłączną jego częścią jest kawa. To właśnie ten aromatyczny, gorący napój jest jednym z najpopularniejszych produktów z oferty gastronomicznej Żabki – tylko w 2024 r. sieć sprzedała 39 mln kubków kawy! Firma dba o jej wysoką jakość, bezpieczeństwo oraz identyczny, pyszny smak w każdej z ponad 11 000 placówek. Kawa w Żabce to 100% Arabica. Doskonały aromat zawdzięcza odpowiedniemu sposobowi palenia, które odbywa się we Włoszech, w najstarszej w Europie profesjonalnej palarni Julius Meinl.

W Polsce popularność zyskuje trend picia kawy po drodze, kupowania jej na wynos i zabrania ze sobą np. do pracy. Naszym priorytetem jest zapewnienie jej wysokiej jakości i tego samego, wyjątkowego smaku we wszystkich lokalizacjach. Utrzymujemy najwyższe standardy, dzięki współpracy z naszym dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym – mówi Marta Urbaniak, Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska.

Wyselekcjonowane ziarna 100% Arabica i specjalny sposób palenia

Kawa, którą na co dzień możemy delektować się w Żabce, to mieszanka wyselekcjonowanych, brazylijskich ziaren gatunku Arabica, uznawanego za najszlachetniejszy. W jej skład wchodzi unikalna kawa z małych farm z najlepszych regionów Brazylii, m.in. położonych na szczytach gór plantacji zrzeszonych w projekcie Bob-o-link, kładącym nacisk na zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju w rolnictwie i harmonii między działalnością człowieka a środowiskiem naturalnym. Kawa oferowana w asortymencie gastronomicznym Żabki posiada certyfikat Rainforest Alliance (RFA).

W palarni Julius Meinl, zlokalizowanej w mieście Vicenza, we Włoszech, unikalna mieszanka ziaren Arabiki oraz precyzyjnie dopracowana metoda palenia współgrają ze sobą, by wydobyć pełen potencjał każdego ziarna. Efektem jest wyjątkowa filiżanka kawy o naturalnie słodkich nutach mlecznej czekolady i orzechów włoskich.

Proces palenia kawy w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl rozpoczyna się od surowych procedur kontroli jakości – mówi Yoana Ivanova, Global Quality Control Manager w Julius Meinl. – Dla każdej partii zielonej kawy analizowane są trzy próbki w Laboratorium Kontroli Jakości, aby upewnić się, że ziarna były transportowane w optymalnych warunkach i niezmiennie spełniają wysokie standardy jakości. Próbki te obejmują: jedną pobraną przed wysyłką w kraju pochodzenia, drugą po przybyciu do portu we Włoszech oraz trzecią w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl.

Przed samym procesem palenia kawa jest sortowana przez dwie specjalistyczne maszyny – jedna selekcjonuje ziarna pod względem rozmiaru i gęstości, a druga wykorzystuje technologię optyczną do usuwania defektów i ciał obcych. Proces palenia prowadzony jest pod ścisłym nadzorem doświadczonych specjalistów, aby zapewnić stałą, najwyższą jakość we wszystkich mieszankach. Każda partia jest testowana przez wewnętrznych ekspertów, zanim trafi na rynek. Dalsze kontrole przeprowadzane są w kolejnych tygodniach i miesiącach, aby zagwarantować długoterminową jakość produktu.

Rodzinna pasja i ponad 160 lat tradycji

Założona w 1862 roku, marka Julius Meinl jest jedną z najstarszych palarni kawy na świecie oraz ikoną wiedeńskiej kultury kawiarnianej. Jako pierwsza profesjonalna palarnia kawy w Europie, od pięciu pokoleń pielęgnuje innowacyjność i najwyższą jakość, będące znakami rozpoznawczymi rodziny. Dzięki 160-letniemu doświadczeniu w pozyskiwaniu, tworzeniu mieszanek i paleniu kawy, firma Julius Meinl stała się preferowanym dostawcą dla czołowych wiedeńskich kawiarni. Dziś kawy i herbaty Julius Meinl pomagają tworzyć wyjątkowe, znaczące chwile dla klientów i konsumentów na całym świecie – są dostępne w ponad 50 000 hoteli, kawiarni i restauracji w 70 krajach, a także w coraz liczniejszej liczbie punktów detalicznych.

Więcej informacji o Julius Meinl: https://juliusmeinl.com/pl

Mała czarna czy duża latte?

W Żabce każdy może się poczuć niemal jak barista i sam przygotować sobie ulubioną kawę, która gotowa jest już w kilkanaście sekund. Aromatyczny, gorący napój dostępny jest w dwóch pojemnościach: 200 i 400 ml, a espresso – 80 ml. Najczęściej w sklepach sieci kupowana jest kawa z mlekiem, drugie miejsce należy do kawy latte (200 i 400 ml), a ostatnią pozycję na podium pod względem sprzedaży zajmuje mała, czarna kawa. Latem dużą popularnością cieszą się też kawy mrożone, przygotowywane z wykorzystaniem dostępnego w Żabce kubka z lodem. Rekord sprzedanej w sklepie w ciągu jednego dnia kawy to 600 kubków. Więcej informacji o kawie dostępnej w Żabce:  https://www.zabka.pl/kawa-z-zabki/


[1] Dane z raportu „Śniadania Polaków” zrealizowanego w kwietniu 2024 r. przez agencję Streetcom Poland z okazji Europejskiego Dnia Śniadania: 64 proc. badanych pracujących poza domem spożywa pierwszy posiłek w pracy, a 28 proc. robi to przed wyjściem z domu. Zaledwie 3 proc. stołuje się z rana na mieście – w restauracji/piekarni/barze, a 1 proc. wcale nie je śniadań.W przypadku osób pracujących zdalnie 98 proc. badanych, spożywa śniadania w domu.

Pobierz notkę prasową
Poprzedni
Następny