Żabka wprowadziła w swoich sklepach unikalne, bezdotykowe stacje dezynfekujące
W czasie pandemii COVID-19 niezwykle ważne jest zachowanie reżimu sanitarnego, dlatego Żabka Polska promując odpowiedzialne zakupy wyposażyła wszystkie swoje sklepy w stacje dezynfekujące. Urządzenia zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie na potrzeby Żabki, tak aby wyposażyć wszystkie sklepy, centralę firmy oraz centra logistyczne. Dzięki personalizowanym stacjom w całkowicie bezpieczny sposób – bezdotykowo podczas zakupów w sieci, można zdezynfekować nie tylko dłonie, ale także zakupione właśnie produkty, np. chętnie kupowane w czasie upałów napoje. Tak szczególne wyposażenie sklepu cieszy się dużym uznaniem ze strony klientów, franczyzobiorców, pracowników, partnerów, a także wielu innych firm.
Stacja dezynfekująca, która trafiła już niemal do wszystkich sklepów Żabka, jest wyposażona w bezdotykowe urządzenie z płynem do dezynfekcji, półkę oraz jednorazowe rękawiczki lub chusteczki. Dzięki urządzeniu można więc kupioną przed chwilą puszkę z ulubionym napojem zdezynfekować, przetrzeć chusteczką, po czym bezpiecznie się z niej napić. Urządzenie posiada także kosz na śmieci, do którego można wrzucić zużyte chusteczki lub rękawiczki.
W centrach logistycznych Żabki oraz poznańskiej centrali firmy stanęły także stacje dezynfekujące w wersji mini – zawierające tylko bezdotykowy dozownik z płynem odkażającym oraz dodatkową półkę. Do centrali Żabki trafiło również urządzenie w wersji maxi – oprócz dozownika, półki na jednorazowe rękawiczki lateksowe w trzech rozmiarach i kosz na śmieci ma ono także miejsce na maseczki ochronne. Zaprojektowane specjalnie dla Żabki urządzenia zostały oznaczone logotypem sieci. Stacje cieszą się uznaniem przede wszystkim klientów i franczyzobiorców sieci, a przedstawicieli wielu firm inspiruje działanie Żabki.
– Dzięki stacji dezynfekującej przestrzeganie obostrzeń związanych z pandemią w czasie zakupów w Żabce nie przysparza klientom dodatkowych trudności, a zakupy stają się w pełni bezpieczne – bo z urządzenia korzysta się bezdotykowo. Ten fakt spotyka się z bardzo pozytywną reakcją osób robiących u nas zakupy, które są coraz bardziej świadome tego, co się dzieje na świecie i przywiązują coraz większą wagę do czystości w sklepie, dostępności środków ochrony oraz zabezpieczenia kasjerów. Od kiedy w naszej Żabce stoi stacja dezynfekująca klienci jeszcze chętniej odkażają dłonie, a wielu, widząc stację po raz pierwszy. Ponieważ urządzenie stoi zaraz przy wejściu do sklepu, żaden klient nie może go przeoczyć – mówi Małgorzata Turoń, franczyzobiorczyni z Wrocławia.
Bezpieczeństwo i zdrowie to w czasie pandemii koronawirusa priorytet dla sieci sklepów Żabka. Dlatego już w połowie marca sieć zadeklarowała 4,5 mln zł na działania związane z zagrożeniem epidemiologicznym, oddając tę kwotę do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia. Żabka przeznaczyła także 2 mln zł na zakup testów w kierunku SARS-CoV-2 i wspólnie z użytkownikami aplikacji żappka zebrała 3 mln zł na rzecz 16 szpitali zakaźnych. W trosce o klientów sieć wprowadziła do sprzedaży ok. 30 milionów maseczek ochronnych całkowicie rezygnując z zysku, oferując klientom towar po cenie zakupu.