Szukasz ciekawego, a przede wszystkim zyskownego pomysłu na biznes? Notujący każdego roku wzrosty rynek e-commerce sprawia, że nadajemy i odbieramy coraz więcej paczek. Dowiedz się, czym jest franczyza – punkt kurierski, a także, jak taki biznes otworzyć.  

Spis treści: 

  1. Czym jest punkt kurierski? 
  1. Czym wyróżnia się dobry punkt kurierski? 
  1. Dlaczego franczyza kurierska to najlepsze rozwiązanie? 
  1. Żabka jako franczyza punktu kurierskiego — co warto wiedzieć? 
  1. Punkt kurierski franczyzy Żabki – zalety 
  1. FAQ 
  • Czy warto otworzyć punkt kurierski? 
  • Jak założyć punkt kurierski? 

Czym jest punkt kurierski? 

Jest to miejsce, które umożliwia nadawanie oraz odbieranie paczek. Osoba prowadząca punkt kurierski nie zajmuje się ich transportem, lecz korzysta z usług firm zewnętrznych. Umowy na realizacje dużej ilości wysyłek sprawiają, że otrzymuje ona o wiele lepsze warunki niż klienci indywidualni, co pozwala jej zarabiać na pośredniczeniu między stronami – nadającymi paczki i dostarczającymi je. 

Czym wyróżnia się dobry punkt kurierski? 

Jeśli interesuje cię założenie punktu kurierskiego, powinieneś wiedzieć, jakie musi spełniać warunki, aby był konkurencyjny, a więc i zyskowny. Przede wszystkim miej na uwadze odpowiednią powierzchnię – wymagana jest dostatecznie duża przestrzeń dla klientów oraz magazynowa dla paczek. Lokal musi być przestronny i dobrze urządzony — potrzebna jest szeroka lada, miejsce do pakowania, a także ważenia paczek. Oczywiście musisz mieć także stanowisko komputerowe oraz kasę.  

Szukając odpowiedniego miejsca na założenie punktu kurierskiego, koniecznie zwracaj uwagę, czy będzie się przy nim znajdował parking na przynajmniej kilka auta, a także wygodny dojazd na zaplecze, który będzie wykorzystywany przez kurierów odbierających i dostarczających paczki. 

Dlaczego franczyza kurierska to najlepsze rozwiązanie? 

Prowadzenie punktu kurierskiego może wydawać się proste, lecz jego założenie, a także zadbanie o wszystkie istotne szczegóły odpowiedzialne za zyskowność tego biznesu to zadania naprawdę skomplikowane, zwłaszcza jeśli nie ma się wiedzy i odpowiedniego doświadczenia w tym zakresie. Dlatego bardzo ciekawą propozycją jest franczyza punktu kurierskiego. Na czym to polega i dlaczego twój biznes powinien opierać na franczyzie?  

Franczyza polega na wykorzystywaniu gotowej i sprawdzonej koncepcji biznesowej opracowanej przez kogoś innego. Innymi słowy – po podpisaniu umowy franczyzowej możesz prowadzić swoją własną firmę, wykorzystując markę franczyzodawcy. Nie musisz zatem walczyć o rozpoznawalność i przebijać się do świadomości klientów. Na tym korzyści oczywiście się nie kończą, gdyż dodatkowo możesz korzystać z know-how, a dodatkowo otrzymasz pełne wsparcie marketingowe. 

Żabka jako franczyza punktu kurierskiego — co warto wiedzieć? 

Wybór dostępnych na rynku franczyz jest ogromny, co może sprawić ci niemałe problemy podczas podejmowania decyzji o nawiązaniu współpracy z jedną z nich. Która firma będzie najlepsza i dlaczego? 

Bez wątpienia jedną z najczęściej wybieranych jest franczyza Żabki. Jest to marka znana przede wszystkim od strony sklepu spożywczego, lecz w punktach tego franczyzodawcy można także prowadzić punkt kurierski. Warto wiedzieć, że podpisanie umowy z tą siecią handlową pozwoli ci: 

  • działać pod niezwykle znaną i popularną marką, 
  • otrzymać doskonałą lokalizację sklepu, 
  • korzystać ze wsparcia logistycznego i merytorycznego, 
  • znacznie ograniczyć koszty wejścia na rynek, 
  • zachować elastyczność w zakresie prowadzenia biznesu. 

Punkt kurierski prowadzony w sklepie Żabka to niezwykle opłacalne rozwiązanie dla osób bez większego doświadczenia i dużych zasobów finansowych. Znana marka, duże wsparcie, wejście do już gotowego i urządzonego lokalu oraz niskie koszty początkowe (około 5000 zł) sprawiają, że franczyza ta stanowi doskonały start dla zyskownego biznesu. 

Punkt kurierski franczyzy Żabki – zalety 

Jak już wspomnieliśmy, prowadząc punkt kurierski, zarabiasz jako pośrednik między firmą kurierską a klientem. Rentowność takiego biznesu w dużej mierze zależy od stawek wynegocjowanych z przewoźnikami. Mając niewielką, niezależną firmę, może być trudno uzyskać korzystne warunki współpracy. 

Decydując się na franczyzę Żabki, zyskujesz dostęp do gotowych umów z firmami kurierskimi. Dzięki temu unikasz skomplikowanych negocjacji, które mogłyby stanowić wyzwanie, zwłaszcza jeśli nie masz obycia w tej dziedzinie. 

Współpraca z dużą siecią handlową zapewnia dostęp do atrakcyjnej oferty kurierskiej oraz stałą kontrolę nad jakością świadczonych usług. To doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy chcą skupić się na rozwijaniu swojego punktu, nie martwiąc się o techniczne aspekty współpracy z przewoźnikami. 

Jeżeli szukasz ciekawych inspiracji, porad w prowadzeniu własnego biznesu w modelu franczyzowym, sprawdź serię podcastów franczyzy Żabki. Posłuchaj historii franczyzobiorców, którzy poradzili sobie z różnymi wyzwaniami i osiągnęli sukces.  

FAQ 

Czy warto otworzyć punkt kurierski? 

Otworzenie punktu kurierskiego to opłacalny pomysł, szczególnie w czasach rosnącej popularności zakupów online. Klienci chętnie korzystają z takich usług, a odpowiednia lokalizacja i współpraca z uznaną marką, np. w ramach franczyzy Żabki, zwiększa szanse na sukces. Gotowe rozwiązania, wsparcie i rozpoznawalność marki to dodatkowe atuty. 

Jak założyć punkt kurierski? 

W celu założenia punktu kurierskiego należy znaleźć odpowiednią lokalizację, zarejestrować działalność gospodarczą i nawiązać współpracę z firmami kurierskimi lub skorzystać z franczyzy, co uprości cały proces. Wybór franczyzy, takiej jak Żabka, zapewnia gotowe umowy, wsparcie operacyjne i mniejsze formalności na starcie. 

Poprzedni
Następny