Anna Grabowska jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce
Anna Grabowska, wiceprezeska Zarządu ds. Komercyjnych odpowiedzialna za Strategię Konsumencką, zdobyła II miejsce w prestiżowym rankingu 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce magazynu Home&Market. Ranking organizowany jest od 2011 roku. Na liście znajdują się przedstawicielki biznesu, sztuki, organizacji...

Anna Grabowska od stycznia 2021 roku zarządza zespołem, którego zadaniem jest wyznaczanie kierunków rozwoju firmy. Jej działania skupiają się na budowaniu przemyślanych i zgodnych z duchem czasów strategii konsumenckich, komercyjnych i wspierających, takich jak strategia marki i marek własnych oraz strategia odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju ESG.
Przed objęciem tego stanowiska, od kwietnia 2016 pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska, kierując departamentami: handlowym i marketingu. Odpowiadała za zdefiniowanie i wdrożenie w życie strategii asortymentowej, promocyjnej i cenowej sieci. Nadzorowała przekształcenie sieci sklepów do nowego formatu, wcielając w życie nową strategię marketingową oraz innowacyjną wizję komunikacji z klientami. W ostatnich trzech latach na tym stanowisku przeprowadziła transformację oferty sklepów, rozwijając innowacyjne produkty, marki oraz usługi modern convenience spełniające potrzeby współczesnego konsumenta.
Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z siecią Tesco, m.in. jako wieloletni Dyrektor Działu Zakupów. W latach 2011-2015 zasiadała w Zarządzie Spółki w Polsce, pełniąc funkcję wiceprezeski ds. komercyjnych. Swoje międzynarodowe doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a także odpowiadając za zespół Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).
Absolwentka Stanford University oraz Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Ukończyła również wiele programów z zakresu zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France oraz Wharton University of Pennsylvania. Posiada dyplom executive MBA z Ecole de Management de Normandie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest mamą dwóch nastoletnich córek.
TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polsce wybiera redakcja magazynu Home&Market na podstawie rekomendacji dziennikarzy gospodarczych, aktywności biznesowej i społecznej rekomendowanych osób, a także ich obecności w mediach oraz rozwoju ścieżki kariery.